Kontakt

INVADO Sp. z o.o.
Dzielna, ul. Leśna 2
42-793 Ciasna

Telefon +48 /34/ 35 10 540

E-Mail: biuro@invado.pl

Formularz kontaktowy

Ogólne warunki sprzedaży, dostawy i płatności INVADO Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością

1.  OGÓLNE

1.1 Ogólne Warunki Sprzedaży, Dostawy i Płatności (dalej: „OWS”) obowiązują pomiędzy spółką INVADO Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością jako sprzedawcą i dostawcą (dalej: „Dostawca/Sprzedawca”) a odpowiednim kupującym i nabywcą (dalej: „Klient/Kupujący”), Dostawca i Klient łącznie zwani również „Stronami”.

W przypadku zawarcia umowy przez Dostawcę z Klientem obowiązują zapisy w niej zawarte,  postanowienia OWS stosuje się wyłącznie w sytuacji gdy nie zostały uregulowane w umowie. W przypadku zapisów gdy zapisy OWS są sprzeczne z zapisami umowy stosuje się zapisy zawarte w umowie.

Postanowienia odmienne od warunków OWS, w szczególności zawarte w warunkach zamówienia Klienta, są dla Dostawcy wiążące tylko wtedy, gdy zostaną przez niego pisemnie wprost potwierdzone. Wolne od zastrzeżeń zamówienia lub umowy nie oznaczają ze strony Dostawcy uznania odmiennych postanowień przedstawionych przez Kupującego.

1.2 OWS zawierają ramowe postanowienia regulujące kwestie zawierania i wykonywania zamówienia, płatności ceny, wydania towaru, reklamacji i ochrony danych osobowych Kupującego.

1.3 Niniejsze Ogólne Warunki Sprzedaży, Dostawy i Płatności mają zastosowanie wyłącznie do przedsiębiorców w rozumieniu art. 4 ustawy Prawo przedsiębiorców.

1.4 OWS mają zastosowanie, o ile w zamówieniu, fakturze lub Umowie nie postanowiono inaczej.

 

  1. ZAMÓWIENIA / DOSTAWA / CZAS DOSTAWY / TERMIN DOSTAWY / OPÓŹNIENIE

    • Klient w celu złożenia zamówienia prześle Dostawcy zamówienie w formie elektronicznej na platformie zamówieniowej DoorIT lub na wskazany przez Dostawcę adres e-mail. Inna forma złożenia zamówienia będzie uznana za prawidłową wyłącznie po zatwierdzeniu go przez Dostawcę zgodnie z warunkami OWS.
    • Dostawca potwierdzi otrzymanie zamówienia w terminie 3 (słownie: trzech) dni roboczych, zgodnie z godzinami pracy, tj. od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-16:00 czasu środkowoeuropejskiego, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy na terytorium RP, co nie wymaga wcześniejszego powiadomienia. Dostawca w potwierdzeniu wskaże konieczność dokonania przedpłaty, w przypadku jej wymagalności i termin realizacji zamówienia, bądź w tym terminie poinformuje o braku możliwości realizacji zamówienia. Termin realizacji zamówienia jest wskazany przez Dostawcę, jednakże termin ten może być zmieniony przez Dostawcę ze względu na bieżące potrzeby Dostawcy i nie skutkuje opóźnieniem w realizacji zamówienia, Termin realizacji uzależniony jest od łącznej ilości zamówień realizowanych przez Dostawcę.

Potwierdzenie zamówienia będzie zawierało wskazanie towary, ich ilości, cenę jednostkową i łączną, termin i sposób dostawy, ewentualnie inne uwagi. Strony zastrzegają, że tylko zamówienia potwierdzone przez Dostawcę są uznawane za skutecznie złożone i wiążące dla Stron

  • Wszystkie dostawy są zawsze realizowane z magazynu Dostawcy, chyba że Dostawca określi inny sposób realizacji.
  • Dostawca zapewnia właściwe opakowania zamówionych towarów do transportu wraz z niezbędnymi etykietami oraz pojazd transportowy, których koszty ponosi Kupujący.
  • W przypadku, gdy Klient jest w opóźnieniu z zapłatą zobowiązania pieniężnego lub podjęciem określonych działań dotyczących wykonania zamówienia, Dostawca może odmówić wykonania swojego zobowiązania do wykonania zamówienia do czasu wykonania zobowiązania przez Klienta.
  • W przypadku zamówienia towarów nietypowych, tj. np. nowego asortymentu bądź wykonanego na indywidualne zamówienie termin wykonania zamówienia, jak i jego warunki oraz cena będą każdorazowo uzgadniane przez Dostawcę i Klienta. Dodatkowe postanowienia i zmiany wymagają pisemnego potwierdzenia Dostawcy.
  • Dostawca może odmówić realizacji kolejnego zamówienia w przypadku, gdy Klient opóźnia się z zapłatą całości lub części należności za zamówienie złożone poprzednio, jak i w przypadku opóźnienia wpłaty przedpłaty.
  • Termin dostawy zamówienia jest wskazywany przez Dostawcę indywidualnie dla każdego zamówienia. Dostawca prześle wówczas fakturę w formie elektronicznej (w przypadku wyrażenia zgody przez Klienta), specyfikację i CMR, zawierającego informacje dotyczące asortymentu, ilość, cenę jednostkową i łączną towarów objętych zamówieniem.
  • Istnieje możliwość częściowej dostawy zamówienia, po wcześniejszym uzgodnieniu tego przez Dostawcę i Klienta, bądź wg uznania Dostawcy.
  • Sprzedawca organizuje transport do Klienta Niezależnie od formy transportu wszystkie koszty transportu oraz koszty odprawy celnej związanej z eksportem ponosi Klient. Odprawy celnej dokona Dostawca przy uwzględnieniu wsparcia Kupującego. Klient ponosi koszty ubezpieczenia towarów podczas transportu od ryzyka ich uszkodzenia, zniszczenia lub utracenia na wartość wynikającą z zamówienia. Strony mogą ustalić inny sposób ponoszenia kosztów transportu.
  • Klient ma obowiązek zaawizować odbiór zamówienia w formie elektronicznej z minimum 48 godzinnym wyprzedzeniem, podając dane osoby kierowcy i numer rejestracyjny pojazdu.
  • ODMOWA ODBIORU TOWARU
    • Klient pozostaje w zwłoce z przyjęciem towarów, jeśli nie przyjmie całości lub części zamówionych towarów we wskazanym terminie dostawy lub odmówi przyjęcia towarów. Zasadę stosuje się w przypadku, gdy towary zostaną wysłane i dostarczone innemu odbiorcy na żądanie Klienta, a ten ostatni nie przyjmie lub nie odbierze towarów, lub jeśli po stronie Klienta lub odbiorcy wystąpią inne okoliczności, które oznaczają, że towary nie mogą zostać dostarczone lub nie mogą zostać dostarczone we wskazanym terminie dostawy. To samo dotyczy opóźnienia lub zmiany terminu wysyłki na żądanie Klienta.
    • Jeśli klient nie dokona odbioru towarów, cała kwota wartości zamówienia staje się wymagalna. Nie ma to wpływu na dalsze roszczenia i prawa Dostawcy.
    • Jeśli Klient nie odbierze towarów lub nie odbierze ich w wyznaczonym terminie, lub jeśli wysyłka zostanie opóźniona na żądanie Klienta, Dostawca będzie uprawniony, ale nie zobowiązany, do ich przechowywania na koszt Klienta. Z zastrzeżeniem dochodzenia roszczeń wynikających z zamówienia oraz wszelkich dalszych kosztów i wydatków, opłata za przechowywanie wynosi 35 EUR/150 PLN za paletę za każdy rozpoczęty tydzień.
    • Jeśli towary nie mogą zostać dostarczone Klientowi w ciągu 2 miesięcy, Dostawca będzie uprawniony do zbycia towarów w inny sposób, poddania ich recyklingowi lub utylizacji lub zlecenia ich utylizacji na koszt Klienta oraz do żądania zwrotu kosztów w od Klienta. To samo dotyczy sytuacji, gdy Dostawca wyznaczy Klientowi rozsądny termin (14 dni) wraz z żądaniem przyjęcia towarów, a Klient dopuści do upływu tego terminu. Wszelkie wynagrodzenie z realizacji, o ile zostaną naliczone i pomniejszone o wszelkie koszty i wydatki związane z realizacją, zostaną potrącone z roszczeniami dostawcy wobec Klienta. W przeciwnym razie roszczenia Dostawcy wynikające z zamówienia pozostają nienaruszone. Roszczenia Klienta o odszkodowanie są wyłączone.

3. CENY / KOREKTA CEN / PŁATNOŚĆ

3.1 O ile nie uzgodniono inaczej, ceny Dostawcy są cenami netto, z wyłączeniem, transportu oraz podatków i opłat celnych.

3.2 Wszystkie ceny przedstawione na platformie DoorIT podawane są w EUR lub PLN.

3.3 Cena jednostkowa towaru uważana jest za wiążącą dla Stron z chwilą złożenia/potwierdzenia zamówienia.

3.3.1 Uznaje się, że istotna zmiana ceny ma miejsce, jeśli między zawarciem umowy a rozpoczęciem produkcji (okres rozpatrywany) upłynęło więcej niż cztery miesiące, a ceny zmieniły się o więcej niż 5% (w stosunku do wartości netto towarów w danej dostawie) w tym okresie. Obliczenie zmiany ceny opiera się na podwyżkach cen z jednej strony i obniżkach cen z drugiej strony, które są decydujące dla kalkulacji i realizacji zamówienia i które mieszczą się w rozważanym okresie. Strony uznają i zgadzają się, że konieczne i wystarczające jest podanie przez dostawcę zmian procentowych, które są istotne dla korekty ceny.

3.3.2 Jeśli strony nie są w stanie uzgodnić korekty ceny w ciągu 14 dni od daty rozpoczęcia negocjacji, dostawca jest uprawniony w przypadku podwyżek cen, a klient jest uprawniony w przypadku obniżek cen do odstąpienia od umowy w odniesieniu do niezrealizowanej części zamówienia; roszczenia odszkodowawcze drugiej strony są w tym zakresie wykluczone. Nie ma to wpływu na roszczenia z tytułu już wykonanych usług. Odstąpienie od umowy może zostać zgłoszone drugiej stronie umowy wyłącznie w ciągu kolejnych 14 dni od niepowodzenia negocjacji, a w przeciwnym razie po upływie 14-dniowego okresu negocjacji. Na czas trwania negocjacji i do momentu osiągnięcia porozumienia przez strony lub do upływu 14-dniowego okresu na odstąpienie od umowy po niepowodzeniu lub upływie okresu negocjacji, zobowiązania stron w odniesieniu do produktów, których dotyczy zmiana ceny, zostają zawieszone.

3.4 O ile nie uzgodniono inaczej, faktury są wymagalne w terminie 14 dni od daty odbioru faktury i są płatne przelewem bankowym na rachunek bankowy Dostawcy.

3.5 W przypadku przekroczenia terminu płatności Dostawca ma prawo do naliczania odsetek ustawowych za opóźnienie w transakcjach handlowych oraz dochodzenia kosztów odzyskania należności od Klienta.

3.6 W przypadku opóźnienia w płatności, pogorszenia zdolności kredytowej lub uzasadnionych wątpliwości co do wypłacalności lub zdolności kredytowej klienta, Dostawca jest uprawniony – bez uszczerbku dla innych praw – do żądania natychmiastowej zapłaty wszystkich roszczeń wynikających ze stosunków handlowych oraz do żądania zabezpieczeń lub przedpłaty na poczet przyszłych i zaległych dostaw, a w przypadku odmowy – do odstąpienia od umowy lub wstrzymania realizowanego zamówienia. Nie ma to wpływu na prawo Dostawcy do żądania odszkodowania za niewykonanie umowy.

3.7 Tylko bezsporne lub prawomocnie stwierdzone roszczenia uprawniają Klienta do potrącenia wzajemnych zobowiązań.

3.8  Bez zgody Dostawcy, Klient nie może przenieść swych praw i obowiązków wynikających z zamówienia lub umowy na inny podmiot, w tym wykluczona jest cesja wierzytelności Klienta w stosunku do Dostawcy.

  1. WYSYŁKA / PRZENIESIENIE RYZYKA / SIŁA WYŻSZA ITP.

4.1 Załadunek i wysyłka odbywają się z zakładu Dostawcy bez ubezpieczenia na ryzyko Klienta, chyba że wyraźnie uzgodniono inaczej. Dostawca dołoży starań, aby uwzględnić specjalne życzenia Klienta w odniesieniu do rodzaju wysyłki i trasy wysyłki, bez powodowania zaciągnięcia przez Dostawcę odpowiedniego zobowiązania; wszelkie dodatkowe koszty powstałe w wyniku tego – nawet w przypadku uzgodnionej dostawy bez frachtu – ponosi Klient.

4.2 Ryzyko przechodzi na Klienta najpóźniej w momencie wysyłki towarów, nawet jeśli realizowane są dostawy częściowe lub Dostawca przejął wykonanie innej usługi, np. koszty transportu i wysyłki. Na wyraźne żądanie Klienta i o ile będzie to możliwe i wykonalne, przesyłka zostanie ubezpieczona na koszt Klienta na wypadek kradzieży, uszkodzenia, transportu, pożaru i zalania oraz innych możliwych do ubezpieczenia ryzyk. Jeśli wysyłka jest opóźniona z powodu okoliczności, za które odpowiedzialność ponosi Klient, ryzyko przechodzi na Klienta w dniu, w którym towary są gotowe do wysyłki. Dostarczone towary zostaną przyjęte przez Klienta, nawet jeśli mają nieistotne wady, bez uszczerbku dla jakichkolwiek praw wynikających z niniejszych warunków. Przeniesienie ryzyka następuje również wraz z załadunkiem lub przekazaniem przewoźnikowi, jeśli wysyłka jest zorganizowana i przeprowadzona przez Dostawcę lub jeśli koszty transportu są ponoszone lub wydatkowane przez Dostawcę.

4.3 Termin dostawy zamówienia jest wskazywany przez Dostawcę indywidualnie dla każdego Zamówienia. Dostawca prześle wówczas fakturę, specyfikację i CMR, zawierające informacje dotyczące asortymentu, ilość, cenę jednostkową i łączną towarów objętych zamówieniem.

4.4 Przekazanie zamówienia  będzie        następowało w oparciu o dokumenty magazynowe wystawiane przez magazyn Dostawcy.

4.5 Dostawca jest uprawniony do dokonywania i fakturowania dostaw częściowych.

4.6 W przypadku wystąpienia siły wyższej lub innych nieprzewidzianych zdarzeń, za które Dostawca nie ponosi odpowiedzialności – za takie uznaje się okoliczności i zdarzenia, którym nie można zapobiec przy zachowaniu należytej staranności i rzetelności zwykłego zarządzania przedsiębiorstwem – w szczególności w przypadku katastrof naturalnych, pożaru, wojny, zamieszek społecznych, zarządzeń lub zakazów władz, aktów terrorystycznych, sporów zbiorowych, niedoborów surowców, materiałów lub energii, zakłóceń spowodowanych wydarzeniami politycznymi lub gospodarczymi, zakłóceń w transporcie lub ruchu, zakłóceń operacyjnych, awarii zakładu w produkcyjnego, sabotażu, zakłóceń technicznych i/lub interwencji itp. zobowiązania umowne stron zostaną zawieszone na czas trwania zakłócenia i w zakresie jego skutków. Dotyczy to również sytuacji, gdy takie okoliczności wystąpią u dostawców Dostawcy. Jeżeli wynikające z tego opóźnienia przekroczą okres trzech miesięcy, Dostawca będzie uprawniony do odstąpienia od umowy w odniesieniu do danego zakresu świadczenia bez prawa Klienta do dochodzenia odszkodowania z tego tytułu.

5. GWARANCJA / ODPOWIEDZIALNOŚĆ / ODSZKODOWANIA

5.1 Wszystkie informacje dotyczące przydatności, przetwarzania i stosowania produktów, porady techniczne i inne informacje są podawane zgodnie z najlepszą wiedzą Dostawcy i nie zwalniają Klienta z przeprowadzania własnych testów i badań.

5.1.1 Dostawca zastrzega sobie prawo do wprowadzania niezbędnych lub wymaganych zmian technicznych, zwyczajowych zmian konstrukcyjnych, dostosowań i korekty błędów w broszurach, opisach produktów, arkuszach danych, instrukcjach obsługi i użytkowania itp. Nie stanowią one wady, chyba że prowadzą do znacznego ograniczenia funkcjonalności, takiej że produkt nie może być używany lub wdrażany zgodnie z przeznaczeniem.

5.1.2      Szczegóły zawarte w katalogach, broszurach, ulotkach itp. mogą odbiegać od normy ze względu na materiał, produkcję i/lub wykonanie.

5.1.3 Odchylenia w wymiarach, wadze, jakości i materiale, a także inne specyfikacje techniczne, które są zwyczajowo stosowane w handlu i/lub przemyśle, nie uprawniają Klienta do reklamacji towarów.
5.1.4 Odchylenia w strukturze i kolorze poszczególnych element w dostawy nie stanowią wady i nie mogą być kwestionowane, o ile są uzasadnione charakterem użytych materiałów (drewna, fornirów, płyt wiórowych, oklein itp.) i są zwyczajowo stosowane w handlu.

5.1.5 W odniesieniu do tolerancji zastosowanie mają normy krajowe lub europejskie, przepisy branżowe, ogólnie uznane zasady techniki oraz inne zwyczajowe wartości handlowe i tolerancje. Odchylenie lub przekroczenie tolerancji stanowi wadę tylko wtedy, gdy nie jest to zwyczajowo przyjęte w handlu lub przemyśle i jeśli prowadzi to do znacznego pogorszenia użytkowania lub funkcji.
5.1.6 Dostawca jest uprawniony do wprowadzania zmian konstrukcyjnych i/lub materiałowych, jak również drobnych zmian technicznych lub dostosowań bez zgody klienta, pod warunkiem, że są one zgodne z ogólnie uznanymi zasadami techniki i nie prowadzą do znacznego pogorszenia użytkowania lub funkcjonalności.

5.1.7 W przypadku produktów wykonanych na zamówienie zgodnie ze specyfikacją Klienta, gwarancja jest wyłączona, jeśli wady są oparte na informacjach, obliczeniach lub dokumentach projektowych i technicznych dostarczonych przez Klienta. Klient jest zobowiązany do przyjęcia na siebie wszelkich obowiązków gwarancyjnych.

5.2 OBOWIĄZEK SPRAWDZENIA I ZAWIADOMIENIA O WADACH

5.2.1 Klient zobowiązany sprawdzić dostarczone towary – również w przypadku dostaw częściowych – pod względem wad (w szczególności w odniesieniu do ilości, jakości i wymiarów) natychmiast po ich otrzymaniu i niezwłocznie powiadomić dostawcę o wszelkich reklamacjach, jednak nie później niż w terminie 7 dni od dnia odbioru towaru. Obowiązek kontroli obejmuje wszystkie duże części (drzwi, ościeżnice). Nie dotyczy wad ukrytych towarów oraz wad, których wykrycie nie jest możliwe podczas dostawy towarów.

5.2.2 Klient musi powiadomić o oczywistych wadach niezwłocznie po dostawie i przed użyciem, przetworzeniem lub odsprzedażą towarów, najpóźniej jednak w ciągu 7 dni od dnia odbioru towarów – w przypadku wad ukrytych niezwłocznie po ich wykryciu, nie później jednak w ciągu 7 dni od ich wykrycia – na piśmie i w określony sposób, załączając dokumenty potwierdzające, w przeciwnym razie towary zostaną uznane za przyjęte bez wad.

5.2.3 W przypadku uszkodzenia przedmiotu dostawy, w szczególności odłamanych krawędzi drzwi, na Kliencie spoczywa ciężar dowodu, że za uszkodzenie odpowiada dostawca oraz nie powstało ono podczas transportu lub dostawy. W takim przypadku niezbędne jest dokonanie właściwej adnotacji na dokumencie CMR.

5.3 MONTAŻ I ZWROT

5.3.1 Towary dostarczone przez Dostawcę mogą być używane i instalowane lub montowane wyłącznie zgodnie z instrukcjami instalacji i uwagami (w szczególności instrukcjami montażu, znakami ostrzegawczymi i informacyjnymi itp.) Przed montażem towary muszą zostać dokładnie sprawdzone i skontrolowane pod kątem poprawności i kompletności, wymiarów i konstrukcji, a także pod kątem wad, uszkodzeń i przydatności do montażu. Wadliwe lub uszkodzone towary muszą zostać niezwłocznie zgłoszone dostawcy i nie mogą być montowane ani instalowane, chyba że odbywa się to za uprzednią pisemną zgodą Dostawcy. Uszkodzenia transportowe muszą zostać odnotowane na liście przewozowym i kontrasygnowane przez kierowcę.

5.3.2 Klient zapewni dostawcy możliwość sprawdzenia i zbadania wadliwych towarów.
5.3.3      Wadliwe towary mogą podlegać:

5.3.3.1 wymianie na nowe wolne od wad i zwrócone do Dostawcy albo będą podlegać utylizacji,
5.3.3.2 naprawie na koszt Dostawcy w terminie 30 dni, powiększonym o niezbędny czas na dostarczenie reklamowanego towaru do Klienta,

5.3.3.3 obniżce ceny adekwatnie do wartość zamówienia poprzez wystawienie korekty faktury.
5.3.4 Do czasu ostatecznego rozpatrzenia reklamacji przez Dostawcę Klient zobowiązany jest przechowywać nieodpłatnie wadliwy towar. Towaru tego nie może przerobić, wymienić lub sprzedać pod rygorem utracenia prawa do reklamacji.

5.4 ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA WADY DOSTAWY

5.4.1 Dostawca ponosi odpowiedzialność za wady w dostawie nowo wyprodukowanych produktów, które obejmują również brak wyraźnie gwarantowanych cech, z wyłączeniem dalszych roszczeń i bez uszczerbku dla postanowień zgodnie z punktem 5.6 w następujący sposób: wszystkie te części zostaną naprawione lub wymienione bezpłatnie według uznania Dostawcy, które ujawnią się w okresie gwarancyjnym zgodnie z punktem 5.4.2 od daty przekazania i które okażą się niezdatne do użytku lub ich użyteczność zostanie znacznie ograniczona w wyniku okoliczności zaistniałej przed przejściem ryzyka, w szczególności z powodu wadliwego projektu lub produkcji, wadliwych lub złych materiałów, wadliwych instrukcji montażu prowadzących do niewłaściwego montażu lub wadliwego wykonania.
5.4.2 Dostawca udziela Klientowi gwarancji na zamówiony towar na okres 24 miesięcy od daty odbioru,  liczony od daty odbioru towaru.

5.4.3 Nie udziela się gwarancji na szkody powstałe w wyniku niewłaściwej instalacji, przechowywania lub montażu, niewłaściwego użytkowania, naturalnego zużycia lub niewłaściwych modyfikacji lub prac naprawczych przeprowadzonych przez Klienta lub osoby trzecie bez uprzedniej zgody Dostawcy, których nie można przypisać winie dostawcy. Obejmuje to na przykład nieodpowiednie lub niewłaściwe użytkowanie, wadliwy montaż lub uruchomienie przez Klienta lub osoby trzecie, wadliwą lub niedbałą obsługę, nieodpowiednie materiały eksploatacyjne, materiały zamienne, wadliwe prace budowlane, nieodpowiednią konstrukcję lub podłoże, wpływy atmosferyczne, chemiczne, elektrochemiczne lub elektryczne, zbyt wysoką lub niską wilgotność konstrukcji i/lub powietrza lub porównywalne wpływy, które mogą negatywnie wpłynąć na produkt itp.

5.4.4 Gwarancja jest wyłączona w przypadku nieprzestrzegania i nieprzestrzegania instrukcji montażu, uruchomienia, obsługi i/lub konserwacji dostarczonych przez Dostawcę.

5.4.5 Klient zapewni Dostawcy niezbędny czas i możliwość przeprowadzenia wszelkich napraw i dostaw zastępczych, które wydają się niezbędne dostawcy według jego rozsądnego uznania, w przeciwnym razie Dostawca zostanie zwolniony z odpowiedzialności za wady. Powyższe nie ma zastosowania, jeśli usunięcie wad jest konieczne w pilnych przypadkach ze względów bezpieczeństwa operacyjnego i w celu zapobieżenia nieproporcjonalnie dużym szkodom; w takich przypadkach Klient niezwłocznie powiadomi Dostawcę i będzie uprawniony do samodzielnego usunięcia wady lub zlecenia jej usunięcia osobom trzecim oraz do żądania zwrotu niezbędnych kosztów od Dostawcy, po uzyskaniu jego akceptacji.

5.4.6 Dostawca ponosi koszty późniejszego wykonania zgłoszenia reklamacyjnego, o ile jest do tego zobowiązany na podstawie umowy lub na podstawie bezwzględnie obowiązujących przepis w prawa (np. koszty transportu i podróży, koszty robocizny i materiałów, koszty demontażu i montażu). Wysokość takich kosztów będzie ograniczona do zwykłych i uzasadnionych kosztów. Środki zwiększające koszty muszą być wcześniej uzgodnione z Dostawcą, w przeciwnym razie Dostawca jest zwolniony z obowiązku zwrotu tych kosztów; dotyczy to również wszystkich innych kosztów, jeśli Dostawca nie miał możliwości rozpatrzenia reklamacji lub zapewnienia późniejszego wykonania. Prawa Klienta z tytułu wady są wyłączone, jeśli Klient był świadomy wady w momencie instalacji lub dołączenia wadliwego elementu. Jeśli wada pozostała nieznana Klientowi w wyniku rażącego zaniedbania, Klient może dochodzić praw z tytułu tej wady tylko wtedy, gdy Dostawca podstępnie zataił wadę lub przyjął gwarancję jakości przedmiotu.

Do rozpatrywania skarg i reklamacji mają zastosowanie instrukcje dotyczące rozpatrywania skarg i reklamacji zgodnie z wytycznymi Dostawcy.

5.4.7 Dalsze roszczenia Klienta, w szczególności roszczenie o odszkodowanie za szkody, które nie wystąpiły w samym przedmiocie dostawy, są wykluczone – z zastrzeżeniem postanowienia zgodnie z punktem 5.6.

5.4.8 Wyłączenie i ograniczenie odpowiedzialności Dostawcy zgodnie z punktami 5.4.1 do 5.4.7 ma zastosowanie wyłącznie zgodnie z postanowieniami i ograniczeniami zgodnie z punktem 5.6.

5.5 ODSTĄPIENIE

5.5.1 Klient może odstąpić od umowy, jeśli całe świadczenie stanie się ostatecznie niemożliwe do realizacji dla Dostawcy. Jeśli niemożność wystąpi w trakcie zwłoki w odbiorze lub z winy Klienta, Klient pozostaje zobowiązany do świadczenia wzajemnego. To samo ma zastosowanie w przypadku niemożności spełnienia świadczenia przez Dostawcę.

5.5.2 W przypadku opóźnienia w spełnieniu świadczenia w rozumieniu punktu 2 (w szczególności punktów od 2.4 do 2.8) niniejszych zasad i warunków, a Klient wyznaczy Dostawcy pozostającemu w zwłoce rozsądny termin dodatkowy z wyraźnym oświadczeniem, że odmówi przyjęcia świadczenia po upływie tego terminu, a jeśli termin dodatkowy nie zostanie dotrzymany, Klient będzie uprawniony do odstąpienia od umowy.

5.5.3 Ponadto Klient ma prawo do odstąpienia od umowy, jeżeli Dostawca dopuści do upływu rozsądnego terminu dodatkowego wyznaczonego mu na naprawę lub dostawę zastępczą w odniesieniu do wady, za którą jest odpowiedzialny w rozumieniu warunków dostawy. Prawo Klienta do odstąpienia od umowy istnieje również w innych przypadkach, gdy Dostawca dwukrotnie nie usunie wady lub nie zrealizuje dostawy zastępczej.

5.5.4 Wyłączone są – z zastrzeżeniem postanowień punktu 5.6 – wszelkie inne dalsze roszczenia Klienta, w szczególności o rozwiązanie lub ograniczenie, jak również o odszkodowanie za wszelkiego rodzaju szkody, w tym takie szkody, które nie wystąpiły w samym przedmiocie dostawy.

5.6 ODPOWIEDZIALNOŚĆ

5.6.1 Dostawca ponosi odpowiedzialność za umyślność i rażące niedbalstwo, a także za zamiar oszustwa.
5.6.2 W przypadku zwykłego zaniedbania Dostawca ponosi odpowiedzialność tylko w przypadku naruszenia istotnych zobowiązań umownych. Istotne zobowiązania umowne to takie, których wypełnienie charakteryzuje umowę i na których Klient może polegać. W przypadku zawinionego naruszenia istotnych zobowiązań umownych Dostawca ponosi odpowiedzialność – z wyjątkiem przypadków umyślnego działania i rażącego niedbalstwa – wyłącznie za racjonalnie przewidywalne szkody typowe dla umowy; odpowiedzialność za niematerialne zobowiązania umowne jest wyłączona.
5.6.3 Wyłączenie odpowiedzialności nie ma zastosowania w przypadku uszkodzenia życia, ciała lub zdrowia wynikającego z umyślnego lub niedbałego naruszenia obowiązków przez Dostawcę. Ponadto wyłączenie odpowiedzialności nie ma zastosowania w przypadkach, w których odpowiedzialność jest ponoszona zgodnie z obowiązującymi przepisami ustawowymi.

5.6.4 Wyłączone jest uprawnienie Klienta do domagania się zwrotu utraconych korzyści w związku z wystąpieniem wady towaru i jej skutkami.

  1. ZASTRZEŻENIE TYTUŁU WŁASNOŚCI / PRZEDŁUŻONE ZASTRZEŻENIE TYTUŁU WŁASNOŚCI

6.1 Do momentu całkowitego uregulowania roszczeń wynikających z relacji biznesowych z Klientem, sprzedane towary pozostają własnością dostawcy. Klient jest upoważniony do dysponowania zakupionymi towarami w ramach zwykłej działalności gospodarczej.

6.2 Zastrzeżenie własności obejmuje również pełną wartość produkt w powstałych w wyniku przetwarzania, mieszania lub łączenia towar w Dostawcy, przy czym Dostawcę uznaje się za producenta.

6.3 Zastrzeżenie własności lub zajęcie przedmiotu dostawy przez Dostawcę nie stanowi odstąpienia od umowy.

6.4 Towary i zastępujące je wierzytelności nie mogą być przedmiotem zastawu na rzecz osób trzecich ani przeniesione jako zabezpieczenie przed całkowitą zapłatą wierzytelności Dostawcy. Klient niezwłocznie powiadomi Dostawcę listem poleconym o każdym zajęciu towarów i wierzytelności należących do Dostawcy przez osoby trzecie (np. zajęcie, konfiskata itp.).

6.5 Dostawca jest uprawniony, ale – o ile nie uzgodniono inaczej – nie jest zobowiązany, do ubezpieczenia przedmiotu dostawy na koszt Klienta od kradzieży, stłuczenia, pożaru, wody i innych szkód, chyba że Klient sam wykupił ubezpieczenie.

6.6 Prawidłowo dostarczone towary nie podlegają zwrotowi. Jeśli mimo to Dostawca przyjmie zwrot towarów w wyjątkowych przypadkach i za wyraźną pisemną zgodą, Dostawca jest uprawniony do potrącenia 30% wartości towarów na potrzeby kontroli, naprawy i przechowywania. Odbiór towarów jest ograniczony do towarów znajdujących się w magazynie i zawsze podlega warunkowi, że towary są nowe, wolne od wad i nadają się do sprzedaży. Jeśli towary zwrócone Dostawcy nie są w stanie wolnym od wad i nadającym się do sprzedaży, Dostawca ma prawo ostatecznie odmówić przyjęcia towarów i zwrócić je Klientowi na jego koszt i/lub zutylizować je po wyznaczeniu rozsądnego terminu. Produkty wykonane na specjalne zamówienie lub towary wyprodukowane dla Klienta co do zasady nie podlegają zwrotowi. Samo otrzymanie towarów zwróconych przez Klienta nie jest uznawane za przyjęcie towarów z powrotem przez Dostawcę, nawet jeśli zwrot odbywa się za porozumieniem stron.

7. POUFNOŚĆ / OCHRONA INFORMACJI

7.1. Wszelkie informacje wynikające wprost z niniejszych OWS, jak również informacje pozyskane przez Klienta w związku z realizacją zamówienia lub umowy, w tym w szczególności wszelkie informacje organizacyjne, handlowe, techniczne dotyczące Dostawcy i nieudostępniane publicznie, będą uważane za informacje poufne i jako takie nie będą ujawniane osobom trzecim. Zobowiązanie to nie dotyczy sytuacji, w których obowiązek udzielenia informacji wynika z bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa lub w przypadku jeżeli informacje są ogólnie znana lub dostępne.

7.2. W szczególności Klient zobowiązuje się traktować, jako poufne informacje dotyczące wielkości wymiany handlowej, stosowanych cen, upustów, specyfikacji produktu, porozumień logistycznych, danych technicznych, technologicznych, pod rygorem odstąpienia przez Dostawcę od zamówienia lub umowy z przyczyn zależnych od Dostawcy.

7.3. Klient oświadcza, że nie będzie wykorzystywać informacji poufnych w innych celach, niż dla realizacji zamówienia oraz, że zapewni tym informacjom należytą ochronę stosowną do ich poufnego charakteru. Zobowiązanie do zachowania informacji w tajemnicy pozostaje w mocy po zrealizowaniu  zamówienia lub umowy.

8. MIEJSCE WYKONANIA / MIEJSCE JURYSDYKCJI / POZOSTAŁE

8.1 Jeżeli jakiekolwiek postanowienie umowy lub jakiekolwiek postanowienie zawarte w przyszłości będzie całkowicie lub częściowo nieważne lub niewykonalne, utracą ważność prawną lub wykonalność w późniejszym terminie i/lub będzie zawierało lukę prawną, nie będzie to miało wpływu na ważność pozostałych postanowień umowy. W miejsce nieważnych lub niewykonalnych postanowień lub w celu wypełnienia luki prawnej stosuje się odpowiednie postanowienie, które, o ile jest to prawnie możliwe, jest jak najbardziej zbliżone do tego, co strony umowy zamierzały lub zamierzałyby zgodnie z sensem i celem umowy, gdyby rozważyły tę kwestię przy zawieraniu niniejszej umowy lub przy późniejszym włączeniu postanowienia. Jeżeli postanowienia OWS nie stały się częścią umowy w całości lub w części lub są nieskuteczne, pozostała część umowy pozostaje skuteczna.

8.2 Wszelkie spory będą rozstrzygane w pierwszej kolejności polubownie, a w przypadku braku porozumienia, przez sąd właściwy dla siedziby INVADO sp. z o.o.

8.3 Bez pisemnej zgody Dostawcy Klient nie może przenieść praw i obowiązków podlegających OWS i/lub z umowy na osoby trzecie.

8.4 Zastosowanie prawa obcego jest wykluczone; zastosowanie ma wyłącznie prawo polskie, postanowienia OWS nie podlegają Konwencji Narodów Zjednoczonych o umowach międzynarodowej sprzedaży towarów, nawet jeśli Klient ma siedzibę za granicą.

8.5 Dostawca może wprowadzić zmiany w niniejszym OWS, zawiesić albo uchylić możliwość z jego korzystania z ważnej przyczyny, w szczególności w przypadku zmiany obowiązujących przepisów prawa. Zmiany OWS oraz zwieszenie albo zakończenie realizacji zamówień nie mogą naruszać praw nabytych przez Klientów. Wszelkie zmiany będą publikowane na stronie internetowej.